Bossa denim kumaşta küresel marka oldu

Çevresel sürdürülebilirliğe büyük kıymet veren ve sıfır atık firma olma yolunda yatırımlarına sürat veren Bossa, güç gereksiniminin tamamını yenilenebilir güç kaynaklarından karşılamayı hedefliyor. 

Çatı ve arazi GES yatırımları ile mevcut durumda toplam güç gereksinimlerinin yüzde 50’sini karşılayan Bossa, öteki güç yatırımları ile bu gereksinimin yüzde 100’ünü yenilenebilir güç kaynakları ile sağlamayı planlıyor. 

Sürdürülebilirlik manasında yapılacak projelerle, sıfır atık firma olma yolunda emin adımlarla ilerleyen firma; geri dönüşüm tesisi yatırımını hayata geçirdi. “Saveblue” konsepti ile eserlerin boyamasında su tasarrufu sağlayan firma, ayrıyeten bu boyama prosesinde atık su ölçüsünde yüzde 80 kazanım elde ederek tasarrufu üst düzeylere taşıdı. 

100 marka arasında 

Geçen yıl Brand Finance’in araştırmasında, Türkiye’nin en bedelli 100 markası ortasında yer alan Bossa’nın Genel Müdürü Onur Duru, 50 ülkeye yaptıkları ihracatın 63 milyon doları aştığını, istihdamın bin 780 bireye ulaştığını bildirdi. 

Duru, Bossa’nın en güçlü yanlarının başında tüm dünyada yaygın satış ağı ve müşterilerinin olmasının geldiğini belirterek, şunları kaydetti: 

“Birçok kıymetli pazarda kendi ofisimiz, grubumuz ve satış temsilcimiz bulunuyor. Bossa, sürdürülebilirlik seyahatine da AB ve müşteri beklentilerinin çok öncesinde başlamıştır, bu sayede de bugün dalın önder şirketi pozisyonundadır. Geri dönüşüm bu kadar gündemde değilken birinci yüzde 100 recycle denim kumaşı ürettik. Sürdürülebilir pamuk üretimini desteklemeye çok kıymet veriyoruz. Markalarımızla birlikte organik, rejeneratif pamuk ekimleri yapıyoruz. Pamuk elyafı ile birlikte devreye giren yeni tesisimizde geri dönüştürülmüş elyaf üretimi son süratle devam ediyor. Her koleksiyonumuzda geri dönüştürülmüş elyaf kullanım oranını arttırıyoruz.” 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir